Hieronder vindt u onze aanpak van een aantal veel voorkomende soorten tekst. U kunt een keuze maken, maar laat u vooral niet beperken door een lijstje: alle soorten tekst of combinaties zijn mogelijk. En bij alles wat we voor het internet schrijven, houden we rekening met de vindbaarheid door zoekmachines (SEO – Search Engine Optimization). Dat is niet iets bijzonders, het hoort er gewoon bij.

Blogs

U weet zelf het meest over uw organisatie. U weet ook dat een interessant blog met regelmatig nieuwe stukjes wonderen doet. Maar u heeft geen tijd om die te maken, of u vindt dat schrijven niet uw expertise is.

Gelukkig is het wel die van ons. Met een abonnement bij De Tekstelaar kunt u zich concentreren op uw eigen werk, want wij zorgen voor de inhoud van uw blog. U bepaalt hoe vaak u nieuwe blogs wilt: wekelijks, tweewekelijks, maandelijks? Om de dag? Kan allemaal.

Dan de inhoud. U kunt ons op pad sturen met een brede opdracht, zoals: ‘Schrijf interessante stukken over algemene ontwikkelingen in onze tak van sport’. Dan heeft u er geen omkijken meer naar. U kunt ook iedere tekst uitgebreid met ons voorbespreken of zelf een brief opstellen, zodat u altijd uw specifieke boodschappen kunt communiceren.

Met uw specialisten kunnen we eventueel verschillende varianten testen en boodschappen verfijnen voor maximale impact.

Wat kost dat? Lees meer op de pagina over prijzen.

Artikelen en interviews

U wilt misschien de aandacht trekken met een artikel op LinkedIn. Of u wilt graag een artikel publiceren in een tijdschrift, over een onderwerp waar u belang bij heeft. U geeft wellicht zelf een blad uit dat gevuld moet worden.

U bespreekt met ons waar het artikel over moet gaan, waar het wordt gepubliceerd en hoe lang het moet worden. De lengte en de complexiteit bepalen de tijd die we erin steken, en daarmee de prijs. Lees meer op de pagina over prijzen.

Artikelen kunnen interviews zijn, of reportages. Het kunnen opiniestukken zijn, of onderzoeksartikelen. Ze kunnen luchtiger zijn, of juist zwaarder – afhankelijk van het lezerspubliek. De stijl moet aansluiten bij het medium en de lezers.

Wij leveren zoals afgesproken een concept aan, dat u kritisch beoordeelt. Als we het niet met u eens zijn, zullen we dat zeggen en onderbouwen. Uiteraard blijft de klant koning over het eindproduct.


Brochures, folders, presentatiemappen, informatieboekjes

Of het nu een digitale of papieren publicatie wordt, een uitgekiend samenspel tussen tekst en beeld geeft bij dit product de doorslag. Daarom werken we intensief samen met uw of onze grafisch ontwerper, en eventueel een specialist in infographics.

We bespreken het doel van uw publicatie, het publiek en de belangrijkste boodschap. We verzamelen eventueel inhoudelijke/technische informatie binnen uw organisatie. Dan maken we een of meerdere proefversies volgens afspraak. Eventueel kunnen we ook de digitale productie of het drukken organiseren.

Het product moet een tijdje meekunnen en wordt een visitekaartje van uw organisatie. Het moet uw kernachtige, eerlijke verhaal worden.

U krijgt een offerte op maat. Neem gerust contact op!

Jaarverslagen, rapporten en white papers

Het heerlijke gevoel om een berg ruwe informatie over de schutting te gooien en een afgeronde tekst terug te krijgen! Dat gevoel krijgt u bij ons niet, sorry. Op basis van uw opdracht en gegevens gaan wij zelfstandig aan de slag, maar we zullen uw contactpersoon op gezette tijden bestoken met vragen. Ook krijgt u heel wat te kiezen op het gebied van vorm, boodschap, schrijven en schrappen. Wij doen bij alle keuzes heldere voorstellen, zodat u niet alsnog zelf het werk hoeft te doen.

Neem contact op voor meer informatie.

Handleidingen


We hebben het al vaak meegemaakt: Prachtig product ontwikkeld, maar aan documentatie een broertje dood. Laat staan een handleiding. U komt er zelf niet aan toe maar wilt uw klant verwennen met een duidelijke handleiding? Neem contact op!

Wij geven complexe producten graag de uitleg die ze verdienen. We hebben ervaring met softwareproducten voor professionals, zoals software toepassingen of workflowmanagement. We voelen ons ook thuis met apparaten plus softwarecomponent, zoals medische toestellen.

En we gaan graag een uitdaging aan. Nieuwe kerncentrale gebouwd? Tijdmachine ontwikkeld? Geen zee is te hoog.